Cara Membuang Angin dari Badan

Cara Membuang Angin dari Badan

Terdapat banyak petua atau cara untuk membuang angin di dalam badan di antaranya ialah dengan mengambil makanan tambahan seperti :

1. Vitamin C


Ini kerana vitamin c boleh membuang angin di dalam badan serta boleh meningkatkan sistem pertahanan badan atau imuniti badan supaya badan akan kembali di dalam bentuk yang sihat.  Anda juga boleh mengambil makanan yang mempunyai kandungan vitamin c yang tinggi seperti buah-buahan dan sayuran yang bagus untuk kesihatan kulit bagi mengelakan daripada penyakit. 

2. Halia


Ini adalah petua buang angin yang paling mudah dan paling sering di amalkan oleh ramai orang. Minuman halia yang di campur sedikit dengan lemon dan madu untuk membantu masalah penghadaman dan masalah angin banyak di dalam badan. Caranya ialah tuangkan air suam di dalam cawan dan letakan dua atau tiga hirisan halia kedalam air suam dan campurkan sedikit madu untuk mengelakan rasa halia yang kuat.


3. Bawang putih



Kandungan bahan yang terdapat di dalam bawang putih mampu membuang angin di dalam badan dengan cepat. Caranya ialah kupas seulas bawang putih yang sederhana besar dan makan secara mentah-mentah. Dengan cara ini badan akan menjadi hangat dan angin akan beransur keluar serta rasa mual dan pening akan hilang. Dengan cara lain ialah ambil lima biji ulas bawang putih dan bakar, tetapi jangan sampai hangus kemudian makan bawang tersebut. Hasilnya boleh di lihat selepas itu .

4. Air rebusan daun betik


Air rebusan daun betik mampu untuk menghilangkan angin di dalam badan dengan cara rebus empat hingga lima helai daun betik dengan satu liter air. Minum air rebusan tersebut dalam keadaan yang suam. 

5. Makan sup yang masih panas




Ini adalah petua buang angin yang paling sedap iaitu dengan minum sup yang masih panas. Kesan panas dalam badan boleh menghilangkan lesu yang berpunca dari angin tersebut dan akan membuatkan badan akan berasa lebih segar.

6. Bersenam


Ramai orang yang leka dalam menjaga kesihatan mereka sehingga tanpa mereka sedari mereka telah mendapat penyakit yang sukar untuk di rawat . Dan petua untuk membuang angin ini ialah dengan cara bersenam. Ramai tidak tahu bahawa kadang-kadang manusia mendapat angin dalam badan kerana jarang melakukan aktiviti fizikal atau pergerakan. Bersenam sangat bagus ,ini kerana dengan bersenam dapat mengeluarkan peluh serta menambah kelenturan otot dalam badan supaya tidak tegang. 

7.Minum air suam atau air masak



Dengan banyakan minum air masak dapat mengisi ruang di dalam badan dengan air tetapi bukan dengan angin. Dengan cara ini dapat mengelakan angin daripada memasuki badan. Sesetengah orang berpendapat makan dengan kerap boleh mengemukan badan. Tetapi tidak untuk orang yang mempunyai angin di dalam badan mereka , ini kerana orang yang mempunyai banyak angin di dalam badan perlu makan dengan kerap tetapi di dalam kuantiti yang sedikit untuk mengelakan peurt kosong dan terisi dengan angin. 

8. Rendam kaki menggunakan serbuk RS04


Serbuk RS04 mengandungi bahan-bahan semulajadi yang mampu membantu membuang angin berlebihan dalam badan dengan hanya melalui rendaman kaki. 

Masyarakat terdahulu hanya menggunakan bahan semulajadi untuk dijadikan penawar kepada sesuatu penyakit. Mereka juga mengamalkan rendaman kaki dengan air suam . Ia bertindak untuk merehatkan kaki dan otot akibat bekerja seharian. Namun begitu, mereka turut merendam kaki ketika seseorang itu demam, selesma dan sebagainya.


Untuk mengeluarkan angin di dalam badan, dengan cara yang terbaik adalah merendam kaki menggunakan serbuk rendaman RS04. Produk RS04 menggunakan konsep rendaman kaki untuk menghilangkan angin dari dalam badan ini kerana kebanyakan masyarakat terdahulu  mempunyai kesihatan yang berkualiti hanya dengan mengamalkan bahan-bahan dari sumber semulajadi dan juga aktiviti rendaman kaki untuk mengeluarkan angin dari dalam badan untuk mengelakkan daripada terkena penyakit yang lebih berbahaya. 


Comments

  1. Do you realize there is a 12 word sentence you can speak to your crush... that will induce intense emotions of love and instinctual attraction for you buried within his chest?

    Because deep inside these 12 words is a "secret signal" that triggers a man's instinct to love, look after and care for you with his entire heart...

    12 Words Will Fuel A Man's Desire Instinct

    This instinct is so built-in to a man's genetics that it will drive him to work harder than ever before to build your relationship stronger.

    Matter-of-fact, fueling this influential instinct is so essential to getting the best possible relationship with your man that once you send your man a "Secret Signal"...

    ...You will instantly find him open his soul and mind for you in such a way he never expressed before and he'll distinguish you as the only woman in the galaxy who has ever truly appealed to him.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Senarai makanan berangin

Bahaya angin dalam badan

Tanda-Tanda Angin Berlebihan Dalam Badan